Sabah Trip - Day 1 - Part 2

oke mari kita sambung trip ke sabah utk day 1 tp part two..wah macam drama senetron lak panjangnya..
ok setelah check in hotel, kitaorg siap -siap untuk pergi melakukan aktiviti snorkeling..mmg aku teruja sgt sbb ni first time aku pg snorkeling di dalam keadaan aku pandai berenang..aku pandai berenang beb! macam xcayer je..huhu..

aku so jom tengok dan aku cerita mengikut pix2 nyer..

letss check it outt!!


Jesselton Point..jeti tempat lepak bot yang akan bawa aku ke pulau untuk snorkeling...


odw ke jeti tu ada pondok telefon yang menarik perhatian lense kamera aku..cewahh..macam jakun tgk public phone warna merah..lst aku jmpe public phone macam ni ms g genting highland dolu dolu..huhu


kat atas ni pamplet yang diberi oleh agen yang menyediakan pakej2 utk snorkeling ni..diaorg bg aku 1 pulau 23 hengget..tapi kene bayar marine tax 3 hengget rsnya..peralatan utk snorkel  perlu disewa di pulau nanti..RM 10 sahaja..kalau aku amek 2 pulau dia bg 30 hengget kot..mcm murah lah tp kwn2 aku ckp mcm xsmpt nk pg dua pulau sbb ms tu dah pukul 4 ptg..so kami pilih 1 pulau iaitu PULAU MAMUTIK..yeahh..lets go bebeh..


oke jom kita beli pelampung..eeh aku kan dah pandai berenang..apa barang pelampung2 nih..hahaha gle berlagak...


ok ni odw nak ke jeti..cantik tempat ni..siap ada tempat utk makan2 lagi..


ni tempat parking bot-bot yanag digunakna untuk pergi ke pulau-pulau pilihan pengunjung yang datang..


mana laa bot kami nih..dekat 15 minit gak tunggu ni..risau je xsmpat nak snorkeling..


owhh macam nampak bot depan tu kepunyaan kami..



 memang betul..inilah bot man  kami..anak ikann sungguhh..huhu..tp pic atas aku edit2 bg mcm ala2 lukisan..cantik x?hahaha syok sendiri..tp AAK?


ok geng!!! mari kita naik bot...tak sabar dah nak snorkeling nih...



dah nak sampai ke pulau..


canti air laut di sini..warna hijau kebiru-biruan..coral pun banyak..mmg rasa teruja sgt nak snorkel..


jeti di Pulau Mamutik..











tiba2 rs sgt bertuah sbb berada di bumi yang bernama MALAYSIA!



hehehe...syok x pix ni..







sehingga hari ini masih terbayang-bayang kebiruan dan kehijauan laut di Pulau Mamutik..hopefully one day nanti boleh datang lagi di sana.. utk makluman, di pulau ni terdapat kemudahan yang lengkap dari segi tandas dan bilik air yang agak bersih..so xda mslh nak salin menyalin baju bagi ibu2 dan kakak2 sekalian ya..

batu karang dan ikan2 comel yg berwarna-warni mmg banyak kat pulau ni..ms tgh snorkel tu rs mcm nak diving je nak kejor ikan2 comel tu..time tulah juga rs nak beli camera yg boleh bw masuk dlm laut..nak tgkp pix ikan2 dan batu karang yg cantik2 tu..

ok hari dah nak gelap..jom kite balik...



Comments

Popular posts from this blog

SABAH TRIP - DAY 2 - PART 4

Laguna Biru Apartment

aku punya manja kau saja boleh rasa