Laguna Biru Apartment

Assalamualaikum,

semalam aku telah meredah laluan berlopak, berlubang, berhabuk dan bertembung dengan lori-lori besar untuk sampai ke LAGUNA BIRU APARTMENT.. sebab apa aku sanggup bersusah payah, berpenah jerih dan bermandi peluh ni? 

sebabnyaaa

aku nak tengok rumahh..rumah idamanku..tapi tak pasti lagi berjaya ke tidak untuk aku memiliknya...

ok, sebenarnya aku sesat..ada jalan yang elok tapi tah macam mana leh sesat kat kawasan kilang-kilang tu..nasib baik sampai..

LBA ni terletak di sungai buloh..so aku rasa satu Malaysia tahu kat mana sg. buloh..betul tak??

tetapi kedudukan rumah yang aku nak beli ni betul-betul sebelah Tasik Biru. kalau pergi sg. buloh, tanya orang tentang Tasik Biru, memang semua orang tahu..sebab per?sebab tasik tu adalah tempat sukan air dan rekreasi  yang menjadi perhatian pengunjung pada setiap petang dan hujung minggu..pengunjung terdiri daripada kaki-kaki pancing, kanak-kanak, mak bapak, pemuda pemudi yang sukakan sukan air macam jet ski, kayak, swimming...


ni adalah pelan lokasi bagi LBA..tu sebelah tasik biru ..owh ye..ni adalah lagi satu projek under SPNB..


betul kan?sebelah tasik je..



ni lah rupenya apartment tu..semua ada 6 blok..blok A sampai F.



.blok yang paling cantik kedudukannya adalah blok E.. mengadap tasik biru..cantiknyaa..

tapi rumah di blok E yang mengadap tasik smeua dah sold out..ramai yang beli untuk buat homestay..memang cari untung betul..huhu..so aku takda rezeki nak dapat blok E..aku pilih blok C..pemandangannya mengadap kampung baru sg. buloh..aku dah bayar booking fee..now dalam proses nak apply loan dengan bank..aku berharap sangat ada rezeki aku kali ni untuk membeli rumah..rumah ni memang aku suka sangat sebab ada balcony and tingkat nya tinggi..boleh feling feling skit bila bangun pagi kan..wahh kau kalau berangan memang over sgt...hehehehe

ok kat bawah ni gambar dalam rumah contoh yang aku pergi tengok semalam

 

masuk-masuk je pintu nampak dining hall 


 

 ni dapur kering..nampak luas dan cantik dengan kabinetnya..



ni bilik no 2, ke 3 ntah..tak igt dah..


ni master bedroom..ada bilik air di dalam..selesa..

pix-pix ni adalah ehsan daripada pakcik google punya image..sama pix ni macam kat rumah contoh aku tengok hari tu..hehehe

kalau ada sesiapa berminat, boleh la mengunjung laman web www.spnb.com.my 

mana tahu terjumpa mana-mana rumah yang berkenan di bawah projek SPNB kan..

ok doakan alu lulus loan bank nanti..hmm berharap sangat-sangat tapi sangat takut kecewa..tapi takpelah, kalau ada rezeki, aku bersyukur..takda rezeki pun aku redha..kuatkanlah iman  ku Ya Allah...assalamualaikum..



Comments

Popular posts from this blog

SABAH TRIP - DAY 2 - PART 4

tompok tompok putih

Sabah Trip - Day 1 - Part 3