BILA MANUSIA TAK RETI NAK BERSYUKUR

aku tak rujuk pada sesiapa entry ni tetapi merujuk kepada diri SENDIRI..yer diri aku sendiri..aku perasan aku ni ada satu sikap yang pelik..aku tak tahulah kalau sikap atau perangai pelik ni ada kat orang lain.apa-apa pun aku selalu merasai dan mengalamai perasaan tu..

perasaan ini timbul apabila..apabila ye puan-puan sekalian..apabila dua minggu aku bekerja dalam keadaan yang sangat busy dan tak dapat  rehat yang cukup..tido pun  tak lena serta tak cukup..maka datanglah perasaan TAKDA MOOD, perasaan RUNSING..perasaan STRESS..perasaan TAK DAPAT NAK FIKIR DENGAN BAIK..perasaan TAK BOLEH NAK FOKUS..

kronik tak penyakit aku ni?agak-agak ada ubatnya tak?

maka bila perasaan ni datang, aku secara automatik tak boleh nak buat kerja yang menimbun tingginya macam bukit belakang rumah aku..bukit belakang rumah aku kan ada pokok rambutan..baru-baru ni berbuah..lebat gak  sampaikan berebut-rebut penduduk kat taman aku nak ambil buah tu..siap gado-gado lagi..apa daa..pasal rambutan pun nak gaduh..macam kanak-kanak ribena..eh sedapnyer kalau dapat minum ribena sejuk time-time tengah runsing ni..mana nak beli eh?

ok balik pada penyakit kronik aku tadi..maka bila aku tak boleh buat kerja, kerja aku tak siap lah kan? lepas tu semua dateline dah dekat ni?macam mana? nak buat, tak boleh buat tapi nak kena hantar ni?habislaa aku..tapi aku tetap tak bertindak dan tak buat apa-apa..siap menaip kat blog lagi..kenapa ye?

dalam fikiran aku sekaran aku cuma membayangkan percutian yang indah-indah..macam yang aku pernah lalui sebelum-sebelum ini..stay kat condo yang mengadap laut..Ya Allah cantik sangat pemandangan..tenang rasa..tak pun percutian pergi pulau yang indah-indah..pergi snorkeling..nampak batu karang, ikan-ikan yang cantik dan berwarna warni..rindunyaa saat-saat percutian macam tu..bila agaknya aku ada kesempatan macam tu lagi..kerja tak habis-habis..teringin nak lari..tapi aku tetap di ofis..tak berganjak..sedangkan aku cuti petang ni..apa masalah aku ni???

masalah aku adalah...( baca kat tajuk )

Ya Allah..tolong lah reda kan perasaan pelik aku ni..Amin..

Comments

awan said…
Hahaha sejak bile plak aktif berblogging nie... pape pun welcome to this virtual world. tempat melepaskan geram, perasaan n tempat percambahan ilmu kan... Apu pun i sokong u... design blog u pun cantik... well done... keep it up and dun u dare to stop sharing your stories. (^_^)V
hehehe..aktif sejak rasa macam banyak peristiwa, memori dan pengalaman yang perlu dikongsi dan diabadikan di sini supaya tak lupa nanti..thank you yana for ur compliment.. :))

Popular posts from this blog

SABAH TRIP - DAY 2 - PART 4

Laguna Biru Apartment

aku punya manja kau saja boleh rasa