tak sabar nak pakai notebook baru..


semalam aku pg kedai barang jual notebook..dah lm ku idam2kan nak pakai notebook ni walaupun kat rmh tu ada satu pc dan satu notebook yg pemiliknya dalah BUKAN aku..huhu..so kesimpulannya aku xda notebook senang cite..

kadang aku duk fikir nape aku nak sgt notebook ni?adakah ia satu keperluan atau kehendak?klu org yg bijak pandai baca blog aku ni of coz dia dengan pantasnya menjawab of coz ia cuma satu KEHENDAK je...so klu kehendak watpe nak beli?pakai je pc tu..xpun pinjam notebook yg pemiliknya bukan aku tu..huhu...

tapi disebabkan aku nak gak beli maka aku dah terbeli semalam..fuh..ada dua perasaan dlm hati time tu..pertama rasa best sgt2 sbb akan dapat notebook baru dan kedua, hmm jgn aku xbayar bulan2 sudah..syok2 pakai tp xbayar..buat pengetahuan semua aku beli notebook ni pakai easy payment..duit dah habes beli set bilik...wakaka...

tetapi nape aku beli set bilik ek?aku nak kawen ke?haha...satu lagi isu timbul..samaada ia kehendak atau keperluan...dengan selambanya aku akan jawab "hmm..sj nak beli..nak privacy dan selesa lagi..." so itu adalah KEHENDAK...aku manusia yg mmg suka menurut kehendak berbanding keperluan..wahaha...

kenapakah aku jd macam ni? tapi xsalah kan nak membeli sesuatu yg lebih baik dari yg aku ada..watpe koje penat2 dapat gaji simpan je..pastu klu umur xpanjang kempunan la nak pakai notebook dan set bilik tidur yg aku idam2kan tu..huhu..sape rugi? aku gak...bukan aku je..kedai notebook tu rugi n court mamoth gak rugi sbb aku xbeli barang kat dorang..sape lagi rugi? ekonomi kt juga rugi sbb ekonomi terlalu lembab..xda proses perdagangan dilakukan sebab sume org simpan duit xmo beli barang...lama2 ekonomi negara xberkembang... come on guys...we have money so juz beli je apa u all nak tp INGAT! saving kena tetap ada k..yg balance2 pas saving tu g la shopping2..sonoknya...hehehe

Popular posts from this blog

SABAH TRIP - DAY 2 - PART 4

Laguna Biru Apartment

aku punya manja kau saja boleh rasa